fredag 6 februari 2009

Ett och ett halvt år.


Gammal man beundrar sitt gäddhäng i Parc Güell.

Den senaste tiden så har jag associerat ovanligt många saker till att ha egen lägenhet. När jag ser akvariumen i Biologihuset så tänker jag direkt. "Fiskar ska jag lätt ha när jag flyttar hemifrån." Diane och jag disskuterade även en sak häromdagen: (Musiknördar) som vi är, så numera när vi hör viss musik så tänker vi oss in i tanken att vi spelar den i våra egna lägenheter medans vi pysslar med lite allt möjligt. Bara det att kunna gå ner på torget, köpa lite frukt och grönsaker och sedan laga exakt den maten man vill ha haha, ja det lockar. Trodde verkligen inte att jag redan såhär tidigt skulle komma i dessa tankar. Förmodligen kommer jag väl dock bara att bo kvar hemma i 1,5 år. Sen ska jag iväg överallt och får säkert inte riktigt tid att komma hem igen påriktigt.. Men den tiden jag har kvar här så ska jag verkligen ta vara på havet, familjen, och allt annat som man får serverat för sig när man bor hemma.

1 kommentar:

  1. havet! en sak som jag tänkt på, om man nu komemr flytta till en storstad utomlands så komemr nog risken finans att man är långt borta från havet..och jag vet inte om jag komemr klara det, ändå att vi har de så nära, tänkt egentligen på hur många som egentligen aldrig sett ett hav..

    SvaraRadera