tisdag 17 mars 2009

Je suis un papillon! -Torquay 06, tiden går heh?!


(I väntrummet hörde jag två yngre tjejer prata om äldre The Hills avsnitt, lite random disskusion de hade om personerna i serien, men väldigt kul att tjuvlyssna på. Vad tråkigt livet hade varit om man inte kunnat tjuvlyssna på folk.)

Solen visar sig och då gör jag det med. När jag kom hem efter mitt snabba men framgångsrika malmöbesök söp jag in den sista solen för dagen, (man vet ju aldrig när den kommer härnäst). Somnade i uterummet en halvtimme och kommer in och är faktiskt aningen röd i facet hehe.

Dagens låt får bli en riktig gammal godig fullproppad med nostalgi.
Gyllene Tider - det är över nu
Anledningen är mattelektionen. Jag var ett tag övertygad om att det var dagarna innan sommarlovet. Vi hade precis haft en härlig lunchrast på kattegården med alla andra D-vitaminjägare, alla flummade omkring och pratade i klassrummet, jag hade smugit ut en stund för att prata med Sebbe, Wille och Mange om long-boardbygge ute i solskenet för att slippa lite lektion, vi repeterade inför slutprov, och halva klassen satt och nynnade på just, Det är över nu med The golden boys. Svårt att inte få sommarkänsla.

(Btw, egentligen så är låten väldigt ångestframkallande, om man lyssnar på texten. Men det ignorerar vi nu.)

1 kommentar: