torsdag 5 mars 2009

Förorter

Skulle äta efter skolan, av ngn anledning så tog jag bara en morot först och satte på tvn. Mio, en svtdokumentär om en förort i stockholm tog mig med storm. Satt där med min morot i minst en halvtimme. Handlade framförallt om en thailänsk kille som blivit hitskickad för att tjäna pengar till sin familj, jag kan ju avslöja att det inte riktigt blev så.. Tydligen så lever inte alla Bjärred-Lund liv här i Sverige..



Har precis sett Slumdog Millionaire, filmen som ägde Oscarsgalan. Härligt med en riktigt bra film för omväxlingsskull. Ni skräck och komedifantaster kan ju variera er och se den. Här är en Trailer som visserligen inte riktigt gör filmen rättvisa, addera lite mer våld hemska öden så har ni den. Observera att musiken i trailern inte bara är i trailern. Filmmusiken går inte att klaga på.
Bl.a MIA - Paper Planes.

Nu ska jag gå och läsa Twilight, vilket innebär att det nog inte blir sova sängsäng inom de närmsta timmarna..

1 kommentar:

  1. mm, jag såg också den dokumentären om Mio. Har nog kommit fram till att det inte skadar att titta på fler liknande. Den var bra

    SvaraRadera